Izvor: Tanjug
Koosnivač kultnog benda “Pink Floyd”, Rodžer Voters nastupio je sinoć u Kombank areni, oduševivši beogradsku publiku muzičko-scenskim spektaklom “The Wall” (Zid).
Sa 20 minuta zakašnjenja Voters je, praćen bendom od 11 muzičara, numerom ”In the Flesh” počeo izvođenje konceptualnog duplog albuma iz 1979. godine - “The Wall”.
Audio-vizuelno delo o otuđenju i transformaciji, sa prepoznatljivim antiratnim i antiglobalističkim porukama benda “Pink Floyd”, tehnološki vrhunski realizovano, oduševilo je publiku u skoro punoj Areni.
Već let makete aviona sa jednog kraja arene ka bini, udar i rušenje dela zida, izgrađenog od kartonskih kutija - “cigli”, uz eksploziju i varnice duz cele bine, najavio je poseban vizuelni, a ne samo muzički, doživljaj.
Crveno prigušeno svetlo na bini i publika u dimu, fotografije stradalih u ratovima ili kao žrtve terorizma širom sveta, zvuk helikoptera i reflektori upereni u pojedinačne grupe posetilaca pratili su pesme “The Thin Ice”, “Another Brick in the Wall (Part I)”, “The Happiest Days of Our Lives”
U izvođenju čuvenog singla “Another Brick in the Wall (Part II), uz veliku lutku koja simboliše učitelja tiranina, jednog od razloga zbog koga glavni junak gradi zid između sebe i drugih, Votersu su se na sceni pridružila deca iz beogradskog Prihvatilišta u majicama sa natpisom “Fear builds walls” (Strah podiže zidove).
“Zdravo, Beograde. Dobro došli. Veoma sam srećan što sam ovde. Za početak želim da se zahvalim klincima iz hora jednim velikim aplauzom”, obratio se Voters na srpskom jeziku.
Uz malo muke sa izgovorom, nastavio je da govori na srpskom i koncert posvetio Žanu Šarlu de Menezesu (Brazilcu koga je londonska policija greškom likvidirala 2005. misleći da je bombaš) i njegovoj porodici “zbog njihove borbe za istinu i pravdu”, kao i svim žrtvama terorizma širom sveta.
Upečatljiva je bila i animacija koja je pratila pesmu “Goodbye Blue Sky”, u kojoj se ptice pretvaraju u bombardere koji kao bombe izbacuju simbole različitih religija, ideologija, valuta, dok se “zid” između bocnih bina podiže dodavanjem “cigli”, stvarajući tako pregradu između publike i muzičara.
Uz numeru “Goodbye Cruel World” i projekciju fotografija poginulih na zidu, stavljena je i poslednja “cigla”, što je označilo kraj prvog dela koncerta i početak pauze od 25 minuta tokom koje su i dalje na “zidu” prikazivane slike stradalih u sukobima.
Nakon melodija “Hey You”, “Is There Anybody Out There”, “Nobody Home”, “Vera”, “Bring the Boys Back Home”, ”Comfortably Numb”, slika rata, ranjenih, gladnih, u drugom delu nastupa, usledio je najdinamičniji segment spektakla.
Voters se pojavio u dugom kožnom mantilu sa mitraljezom, okružen muzičarima u uniformama koje podsećaju na nacističke, sa prepoznatljivim crveno-crnim simbolom ukrštenih čekića na “zidu”, zastavama, uniformi i sa porukom “Trust us” (Verujte nama).
Posle “Show Must Go On”, “In the Flesh”, uz stalne efektne svetlosne efekte, Voters je zahvalio publici na odličnim reakcijama ponovo na srpskom i na istom jeziku najavio numeru “Run Like Hell”.
Vrhunac je bila pesma “The Trial” koju je pratio kratki animirani film o svemu što je glavnog junaka nagnalo da izgradi zid oko sebe, a uz skandiranje okupljenih “break the wall” (sruši zid), zid je srušen.
Dvanaest muzičara je za kraj izvelo “Outside the Wall”, a Voters je zahvalio posetiocima: “Hvala vam mnogo. Bili ste fantastična publika i učinili ste nam ovo veče nezaboravnim”.